Nå har eg bodd i Oslo ca ett halvt årish! Å dette har eg lært så langt om Oslo og andre ting:

– De fleste jenter her borte som er 15-17år ser ut som de er 22-23år..
– På toget å andre kollektive transporter så sitte du helst ikkje ved siden av någen andre, du står heller… (ikkje eg, det gidde eg ikkje)..!
– Fjellhamar er ei rå kirka! Å alle folkå der gjør meg glad!
– Filadelfia er ikkje så galne de heller!
– Du kan ikkje syns synd på alle de som ikkje rekke toget eller trikken, fordi det er så utrolig mange, å eg blir sliten av det! (Å det komme alltid ett tog/tbane/trikk om ikkje så lenge uansett)
– Det blir gysla kalt her, men regne sjeldent! (Yeah)
– Bibelskolen i Filadelfia er en bra skole, me masse bra folk!
– Eg klare å bo aleina!
– Eg klare til tider ikkje å bo aleina!
– Når du bor aleina så kan du synga så høgt du vil, å dansa så mye du vil!
– Eg begynne å snakka mye mer til meg sjøl og til Gud høgt når eg bor aleina.. Å øve en del på dialekter og morsomheter.. som ingen andre får høra uansett..!
– Folk på østlandet forstår ikkje alltid den sarkastiske humoren min. Med untak til någen av disse Fjellhamar folkå!
– Lillestrøm/Rælingen er ikkje så langt unna Oslo med tog spesielt viss du bor på riktig plass! Å det er en fin plass!
– Det er ikkje alle som forstår ka eg seie her borte…
– Det kryr av sørlendinger og vestlendinger her! Men eg blir forsatt litt skremt når eg høre rogalendinger snakka her..
– Eg er forsatt ikkje gla i storby.. Men byen krympe jo lenger du er her..
– Rock My Soul er en bra festival!
– Det er flott å få besøk fra mine venner andre steder i landet! (KOM, KOM)
– Middag for ein er utrolig kjedelig..
– Eg ska ikkje bo aleina til neste høst…

Ja, det er vell en del andre ting eg og har lært.. Men ett fint halvt årish har eg hatt her på Østlandet iallefall!